عبد الحسين نوايى

367

نادرشاه و بازماندگانش ( همراه با نامه هاى سلطنتى و اسناد رسمى و ادارى ) ( فارسى )

نامهء نادر شاه به سلطان محمود خان « 1 » لآلى متلالى دعوات وافيات اجابت نمون و جواهر زواهر تحيات طيبات موالفت مقرون از مخزن مودت و عيبهء بىعيب محبت هديهء بزم شريف و موقف منيف اعلىحضرت فلك رفعت خورشيد طلعت مشترى سعادت دادار جهاندار عدالت گستر ، داور سليمان‌جاه فريدون‌فر ، خديو ممالك‌گشاى كشورگير ، خسرو مهر افسر گردون سرير ، اعظم سلاطين جهان ، افخم خواقين دوران ، قامع المشركين ، ظل اللّه فى الأرضين ، سلطان البرين خاقان البحرين ، ثانى اسكندر ذو القرنين ، خليفهء اسلام‌پناه ، پادشاه انجم سپاه سپهر بارگاه ، السلطان الغازى محمود خان لازالت ظلال خلافته مبسوطة و الوية جلاله مرفوعة ساخته مشهود راى جهان آراى همايون مىدارد كه نوامج بهيه و مفاوضات عليه كه مصحوب افتخار الأماجد و الافاخم مصطفى نظيف افندى و فتحعلى بيك تركمان ارسال شده بود ، در ايمن اوان و اسعد زمان ، شرف بخشاى ساحت ورود و شعف افزاى خاطر مودت مورود گرديد . اينكه در نامهء همايون اندراج يافته بود كه در اوانى كه موكب نصرت

--> ( 1 ) - عنوان نامه در سند : « عتبهء عليه جلالتمداره نظيف افندى وساطتيله نادر شاه طرفندن وارد اولان فارسى نامه نك بعينه صورتيدر غرة جمادى الاخر سنة 1159 »