محمد دريايى
319
دانشنامه طب اهل بيت ( ع ) ( فارسى )
صورت تركيبات گوناگون مدتها به كار بردم ولى بيمارى من بهبود نيافت و قواى بدنىام هم به دليل استفادهى درازمدت از مواد شيميايى كاهش يافت . در نهايت به گياهخوارى روى آوردم و در كمال تعجب ديدم كه بهبود يافتم » . ناراحتىهاى گوارشى همه مربوط به عدم هضم كامل گوشت است . دكتر « گاستن دورويل » مىنويسد : « تجربيات طبّى ما زيانآور بودن گوشت را ثابت كرده است و نشان مىدهد كه تقريبا عامل تمامى بيمارىهاى دستگاه گوارش چه به صورت مستقيم و چه غير مستقيم مىباشد . پرهيز از مصرف گوشت در هنگام ابتلا به بيمارىهايى مانند : سرطان ، سل و نقرس باعث بهبودى آنها مىشود » . پروفسور بوشار اظهار مىدارد : « افراد گوشتخوار تنفس نامنظم و فرايند دفع بدى دارند و احتمال بروز انواع ناراحتىهاى معده و دستگاه گوارش ، زخمهاى پوستى ، سردرد ، روماتيسم ، چاقى يا لاغرى در آنها بيشتر وجود دارد » . دكتر جيمز مىنويسد : « هيچ مادهى غذايى به اندازهى گوشت گاو بر روى اعصاب انسان توليد يك هيجان كاذب نمىنمايد » . همچنين دكتر « رابرت بل » مىنويسد : « اگر بيشتر مواد غذايى روزانه از سبزىها و ميوههاى خام تشكيل يابد ، بيمارىهايى مانند : سرطان به زودى ريشهكن خواهند شد » . دكتر « بلاك » نيز اين مطلب را تصديق مىكند و مىگويد : « من رژيم گياهخوارى را بر روى خودم آزمايش كردهام و نتايج بسيار شگفتانگيزى به دست آوردهام » . در هر صورت بهترين راه پيشگيرى از بيمارىها خوردن به اندازه و ورزش در هواى آزاد و شستشوى بدن و فكر آرام و بدون استرس و اضطراب است .