الشيخ محمد علي الگرامي

270

استفتائات ( 1382 ش ) ( فارسى )

مىباشم ، راهنمايى كامل بفرماييد . بسمه ا . . . اما وصيتم از مال دنيا كه ميراث خداوند مىباشد و متاعش در اختيار اينجانب مىباشد 1 - مغازه واقع در چهل مترى نواب تهران 2 - منزل در كرج 3 - خانه‌سرا و يك قطعه زمين مزروعى در روستا و از 3 قسمت يك قسمت را براى خود قرار دادم كه آن مغازه مىباشد و آنچه در آن هست مىدهم به فرزندم امير . اما منزل كرج را فروختم به فرزندم امير 3 دانك و مادرش ( زيور ) يك و نيم دانك و دخترم نرگس يك و نيم دانك . البته به قيمت تمام شده به آنها فروختم و مبلغ آن را دريافت نمودم و به اين شرط كه تا زنده هستم هيچ يك از آن‌ها ادعاى مالكيت يا تصرف در آن به هيچ عنوان منقول يا غير منقول را نداشته باشند . مالكيت آنها ثابت ولى تصرف آن بعد از وفات من مىباشد و هيچ يك از وراث حق و ادعاى بر آنها را ندارد . و اما خانه‌سراى روستا را وقف امام حسين عليه السلام نموده‌ام و اين وقف خاص است ربطى به دولت و يا غير دولت و يا هيچ موسسه‌اى ندارد و متصدى آن نسل بعد از نسل اولادهايم مىباشند الى يوم القيامه و در اين وقت مسؤليتش به عهده فرزندانم احمد و مهدى مىباشد . در آنجا هر ساله در محرم مراسم روضه‌خوانى به پا نمايند . و در انتها زمين مزروعى مربوط مىشود به احمد و محمد و محمود و مادرشان كلثوم . توضيح آنكه آنچه قسمت كردم قبل از فوتم مىباشد يعنى زمانيكه براى كسى نبوده است خودم بخشيده‌ام پس مالى نمانده است كه بعد از من كسى ادعاى ارث نمايد . مطالب فوق فرازى از وصيت‌نامه مرحوم پدرم بود ، براى آشنايى بيشتر حضرتعالى مطالب ذيل به استحضار مىرسانم . اولا پدرم 2 همسر داشت . اولى بنام كلثوم و فرزندانش ( محمد و احمد و محمود و