الشيخ محمد علي الگرامي

240

استفتائات ( 1382 ش ) ( فارسى )

كرده و شكايت نموده و مسئولين دادگسترى با وجود عدم صلاحيتشان براى پيگيرى اين شكايت [ چون اينجانب روحانى بوده و شكاياتى كه مربوط به روحانيون است بايد در دادسراهاى ويژهء روحانيت بررسى شود ] ، تشكيل پرونده داده و دادگاه تشكيل گرديد [ و اينجانب از كارهاى ادارى دادگسترى و عدم صلاحيتشان در آنوقت اطلاع نداشته ] و قاضى نيز بعد از تشكيل دادگاه حكم صادر نموده كه براساس حكم صادره صاحب كاميون و ادارهء راه و ترابرى خسارتشان را از بيمه دريافت نموده‌اند ، و از آنطرف هم آن آقا با خانواده‌اش كه مسافر خودروى اينجانب بوده‌اند و بر اثر اين تصادف جراحاتى برداشته‌اند ، از دست اينجانب شكايت كرده بودند و لكن شكايت خود را پيگيرى نكرده بوده‌اند [ و اينجانب نيز دو روز بعد از تصادف به عيادت آنها رفته و به آنها گفته بودم كه خودروى اينجانب بيمه هست و شما اگر خواهان اخذ ديه هستيد مىتوانيد پيگير شكايت خود باشيد و ديه خود را دريافت نماييد لذا اينجانب از همان روز اعلام آمادگى براى پرداخت ديه كرده بودم ] و به حسب ظاهر بر اساس قوانين ادارى بخاطر تعلل و كوتاهى شاكيان پرونده مىبايست مختومه اعلام مىشد ، ولى به دلايل نامعلومى بعد از گذشت 5 سال شاكى شكايت خود را پيگيرى نموده و به دادگسترى آمل مراجعه نموده و اين بار دادگسترى شهرستان آمل به خاطر عدم صلاحيتش براى بررسى پرونده ، پرونده را به دادسراى ويژه روحانيت سارى ارسال كرده ، در حالى كه شماره بيمه خودروى اينجانب در پشت يكى از ورقه‌ها ثبت شده بود ولى كپن بيمه و فتوكپى آن در پرونده موجود نبوده است .