محمد جواد مغنية ( مترجم : احمد مقدسى )

219

اين است وهابيت . . . ( هذي هي الوهابية ) ( فارسى )

اين قسمت مىايستند . درحالىكه رهبران وهابى صريحا گفته‌اند كه نماز خواندن در مسجدى كه روى قبر ساخته شده جايز نيست زيرا اين عمل بنا بر تعبير ابن تيميه در كتاب اقتضاء الصراط المستقيم « 1 » انسان را به‌سوى شرك هدايت مىنمايد و نيز طبق فرموده عبد الرحمن نوه محمد بن عبد الوهاب در فتح المجيد « 2 » خواندن نماز براى شما در مسجدى كه بر روى قبور بنا شده جائز نيست پس چگونه در مسجد نبوى اقامه نماز مىكنيد مگر به زعم شما اين عمل شرك نيست ؟ چه فرقى است بين اينكه انسان خود در چنين مساجدى نماز بخواند يا راضى باشد كه ديگران ( يعنى مأمومين كه در بخش واقع در روى قبور نماز مىخوانند ) در آنجا نماز بگذارند ؟ آيا شما از مصاديق كسانى نيستيد كه به آنچه مىگويند عمل نمىكنند و كارهايى را كه ناشايسته مىدانند خود انجام مىدهند و مردم را به‌خاطر اعمالى كه خود مرتكب مىشوند مشرك مىدانند ؟ . . . آرى در منطق وهابيت همه چيز جايز است . . . كسانىكه نوابغ در تكفير مردم و مستعد در اختلاف افكنى در ميان امت و خلاق در كارهاى متناقض هستند .

--> ( 1 ) . نگاه كنيد به اقتضاء الصراط المستقيم مخالفة اصحاب الجحيم : 404 . ( 2 ) . مراجعه كنيد به فتح المجيد شرح كتاب التوحيد ، به قلم نوه محمد عبد الوهاب : 243 چاپ 1957 م .