محمد جواد مغنية ( مترجم : احمد مقدسى )

220

اين است وهابيت . . . ( هذي هي الوهابية ) ( فارسى )

سؤال ديگرى در ذهنم ايجاد شده كه بايد شما پاسخگوى آن باشيد ، و هدفم از اين پرسش اين نيست كه شما را به زانو درآورم بلكه اولا مىخواهم به پاسخ واقعى برسم و ثانيا در آراء مختلفى كه توسط شما بيان شده نزديكى و تعادلى ايجاد كنم . سؤال من اينست : آيا تعمير قبور ائمه عليهم السّلام و ساختن مسجد روى آنها گناهش بيشتر است ؟ يا كافر قلمداد كردن مردمى كه كلمه توحيد را بر زبان مىآورند و به رسالت حضرت محمد صلّى اللّه عليه و إله و سلّم گواهى مىدهند و آيا ساختن قبه و بارگاه گناهش بيشتر است يا حلال اعلام كردن خون ، جان و مال مسلمانان ؟ ! و ثانيا مسلمانان در اكرام و تعظيم شخصيت نبى گرامى اسلام و متوسل شدن به وسيله او به ساحت ربوبى خداوند و طلب شفاعت از او از اين باب است كه پيامبر اسلام و اهل بيت آن بزرگوار وسيله و راه هستند نه هدف غايى . و با اين نگرش تعادل بين ايمان به خداوند خالق و پيامبر مقرب و شافع حاصل مىگردد . شيعه و عبادت در كنار قبور ائمه عليهم السّلام اگر وهابيها از عباداتى كه شيعيان در كنار قبور ائمه عليهم السّلام انجام مىدهند ، اطلاع داشتند و ناله‌ها و دعاهايى را كه در بارگاه اهل بيت پيامبر مىخوانند ، مىشنيدند مىفهميدند كه زيارت قبور آنان ، توحيد خالص و اخلاص واقعيست ، دعاهايى كه شيعيان در حرم حضرت امير و حضرت سيد الشهداء عليهما السّلام و ديگر مشاهد مشرفه مىخوانند براستى نمونه‌هاى بارز توحيد و ايمان به خداى يگانه است .