السيد الخميني
390
صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )
است ! كارتر مىگويد كه يك آزادى « تندى » داده بودند ، از اين جهت مردم صدايشان درآمده است ! اين حرفهاى اينهاست كه دارند مىزنند . بايد چه بكنيم ما با اين جمعيت ؟ غير از اين ، الآن غير از اين راهى هست كه اين گلوى كثيف را فشار بدهند تا اينكه تمام بشود اين قضايا ؟ ديگر ما راهى غير از اين داريم ؟ راه آشتىاى هست ؟ راه اينكه ايشان باشد باز در ايران هست ؟ يا خير ، اين راهْ راهى است كه انتحار ملت است . اين راه راهى است كه ملتِ ما را به باد خواهد داد . اين تزْ تزى است كه ايران را تباه خواهد كرد ؛ بدتر از اين خواهد كرد . تا حالا هر چه كرده فساد بوده ، و حالا مهلت مىخواهد براى حملههاى بعد ! خدا مىداند كه اگر مهلت به او بدهند ، اگر ملت ايران به اين آدم مهلت بدهد ، خدا مىداند كه ضربهاى به شما مىزند كه ديگر سر بلند نكنيد . من قبل از اين هم اين مطلب را گفته بودم كه مهلت ندهيد به اين ، كه ضربه مىزند و حالا يك سال است دارد ضربه مىزند و از اين بدتر خواهد كرد . اين حرفهايى هم كه حالا مىزنند ، اگر چنانچه اين حرفهاى خود شاه است كه ديگر بچهگانه به نظر آدم مىآيد . اگر من بروم ديگر ايران از بين خواهد رفت ! اگر من بروم تجزيه مىشود ! بياييد به ايران فكر كنيم ! اگر من بروم ايران تجزيه مىشود ! آن طرف روسها مىآيند ، آن طرف امريكايىها مىآيند ! حالا براى قدرتمندى ايشان است كه نمىآيند ! و نيامدهاند هم تا حالا ! [ خندهء حضار ] ما ارتشمان كه با مستشارهاى امريكا دارد اداره مىشود ، پايگاههايى كه در چندين جاى مملكت ما درست شده است كه امريكايىها درست كردهاند ، نفتمان هم كه دارند آنها مىخورند ، گازمان هم كه دارند شوروىها مىبرند ، ما الآن همهء چيزهايمان مستقل و آزاد ؟ ! و خود ايشان گفتند كه ليست مىفرستادند امريكايىها ، از سفارتها ليست وكلا مىآمد كه شما اينها را بايد وكيل كنيد ! و چارهاى هم جز اين نبود . منتها دنبالش اين ادعا را مىكردند كه بله ، اين آن وقت بوده ! يعنى زمان پدرم بود - آن پدرى كه آن قدر اين برايش تعريف مىكرد ، همين را گفت . خوب آن وقت بود ، من حالا ديگر اين كارها را نمىگذارم بكنند ! حالا ديگر قضيهء