السيد الخميني

391

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

دوستى نيست . حرفها ، حرفهايى است كه نمىگيرد ديگر . درست نيست اين حرفها . و الآن يك تكليفْ بيشتر از براى ايرانىها نيست و آن اينكه اين نهضت را محكم نگه دارند و هر چه مىتوانند بكوبند اين دستگاه را تا برود از بين . اگر سستى بكنند و بكنيم ، خيانت كرده‌ايم به اين ملت و خيانت كرده‌ايم به اسلام و قرآن كريم ؛ براى اينكه اين آدم با همه چيز ما بد است . اين دشمن خونخوارِ همه چيز ماست ! اگر يك كسى سستى كند در اين قضايا ، اهمال كند در اين قضايا ، كلمه‌اى بگويد كه همراهى باشد با اين آدم ، اين خائن به ملت است ، خائن به اسلام است ، و بايد احتراز كرد از او . تكليف همهء شما ، همهء شمايى كه در خارج هستيد ، اين است كه با ملت ايران همراهى كنيد ، پيوند كنيد به ملت ايران . مخالفت شاه با رشد فكرى جوانان از اين مطلبى كه سؤال كردند از من اين آقايانى كه از خارج آمده بودند ، از آلمان آمده بودند ، كه ما راجع به اين كارى كه داريم مىكنيم ، اين كارى است كه اينها - قبل از اين آقايان هم ، جلوى اينها هم يك دستهء ديگر چند روز پيش از اين آمدند به من گفتند ، اينها هم همين مطلب را با اضافهء يك كلمه‌اى گفتند - آقايان « 1 » خودشان اعتقادشان اين است كه اين كارى كه اينها دارند مىكنند براى ايران منفعت كه ندارد ، يك خطرى براى ايران هست . و اين تا اينكه آن ( آقايان هم تصريح كردند ) كار تا آن وقتى كه نفت ما از بين برود ، اين هم كارش تمام مىشود . اين نمىشود جاى نفت را بگيرد براى اينكه عمرش بيشتر از اين نيست . اين را آن آقايان مىگفتند . اين اطلاعْ ديگر مال خود آقايان است كه بايد داشته باشند . و آن آقايان مىگفتند كه ما كه در اينجا ، در اين بنگاه « 2 » داريم كار مىكنيم ، ما را به يك حدى دارند نگه مىدارند و نمىگذارند رشد علمى كنيم . پس شما در اينجا نه نتيجهء علمى مىبريد و نه خدمت به وطن مىكنيد بلكه مىگوييد مضر است . و اگر چنانچه اين طور تشخيص داديد ، بايد نرويد در اين بنگاه . بايد يك كار ديگر انجام

--> ( 1 ) - دانشجويانى كه در رشتهء انرژى اتمى تحصيل مىكردند . ( 2 ) - كمپانى فروشندهء نيروگاههاى اتمى به ايران .