السيد الخميني

349

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

پيام [ به ملت ايران به مناسبت روى كار آمدن دولت نظامى ازهارى ] زمان : 16 آبان 1357 / 6 ذى الحجه 1398 مكان : پاريس ، نوفل لوشاتو مناسبت : روى كار آمدن دولت نظامى مخاطب : ملت ايران بسم اللَّه الرحمن الرحيم 6 ذى الحجه 98 درود و تحيات وافره بر ملت شجاع ايران ! ملتِ باوفايى كه با جان‌نثارى براى احياى اسلام و استقلال كشور كاخهاى غارتگران را به لرزه درآورد ؛ ملتى كه پيشنهاد سياست آشتى ملى را ، كه جز خدعه‌اى نبود ، به چيزى نشمرد ؛ ملتى كه جوان و جان مىدهد تا از زير بار ستمكاران غارتگر بيرون بيايد و رژيم سلطنتى را سرنگون و حكومت جمهورى اسلامى متكى به آراى ملت را مستقر كند . من گرچه مىدانم كه فريبكاريهاى شاه و نرمش لفظى و ارعاب عملى او ، در صفوف فشردهء ملت بزرگ ما تأثيرى ندارد ، لكن در هر موقع و در هر پيشامد لازم مىدانم تذكراتى به شما عزيزانم بدهم : 1 - هدف همان است كه در سخنرانيها و اعلاميه‌هاى خود ذكر نموده‌ام : الف ) سرنگونى سلطنت پهلوى و رژيم منحوس شاهنشاهى ؛ ب ) به پا داشتن حكومت جمهورى اسلامى مبتنى بر ضوابط اسلام ، متكى به آراى ملت . 2 - نهضت با شيوه‌هاى گوناگون ؛ مخصوصاً اعتصابات در همهء ادارات و دستگاههاى دولتى بايد ادامه داشته باشد . دولت نظامى « 1 » ايران غاصب و مخالف قانون است و بر ملت است كه از آن اطاعت نكنند ، و به سرپيچى و كارشكنى تا حد فلج نمودن

--> ( 1 ) - دولت نظامى غلام رضا ازهارى .