السيد الخميني
350
صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )
دستگاههاى دولتى پيش رود . من از جميع كارمندان محترم دولت و ساير مؤسسات كه با اعتصابات خود پشتيبانى از برادران و خواهران خود كردهاند تشكر مىكنم . اين يك وظيفهء اسلامى است و لازم الاجراست . 3 - شاه با روى كار آوردن دولت نظامى ، دست به توطئهء ديگرى زده است ؛ و آن اينكه از طرفى در پيشگاه خدا و ملت عذر تقصير مىخواهد و اعتراف به اشتباهات و جنايات خويش در طول سلطنت ننگينش مىكند ، و از آيات عظام و علماى اعلام و ساير طبقات استمداد مىكند ، و از طرف ديگر دولت نظامىاش با سركوبى شديد و قتلها و اعزام چماق به دستها و سرنيزه دارها و توپ و تانكها بر ملت مظلوم مىتازد ، و عزيزان ما را بيش از پيش به خاك و خون مىكشد ؛ به خيال آنكه با اين نقشه مىتواند خودش را از گناه قتل و غارتهاى دوران سلطنتش تبرئه نمايد ، و با دستگيرى مأموران فاسد خود كه يك عمر عامل خيانتهاى او بودهاند ، خود را توبه كار معرفى نمايد . شاه در يك دست چماق و سرنيزه و مسلسل براى سركوبى ملت دارد ، و در دست ديگر توبه نامه و اعتراف به خيانتها و جنايتها و عذر تقصير را گرفته است . ملت هوشمند و بيدار ايران ، نه از آن چماق و سرنيزه هراس دارد و نه از اين خدعه و نيرنگ فريب مىخورد . اين شخص كه از مراجع عظام و علماى اعلام براى فرو نشاندن نهضت اسلامى و بازكردن راهى براى چپاول و هَدْم اسلام و قرآن كريم استمداد مىنمايد ، همان مردكى است كه تا ديروز علماى اسلام و روحانيون عظيم الشأن را مرتجع و راه آنان را كه راه اسلام و قرآن كريم است ، ارتجاع سياه مىناميد ؛ و در يكى از نطقهاى خود با كمال وقاحت گفت « از آنها مثل حيوان نجس اجتناب كنيد » و در نطقى ديگر با كمال بيشرمى گفت « اينها مثل كرمها در نجاست مىلولند » چه شد كه امروز اين چنين با روحانيون آشتى مىكند ؟ ! اين نيز خدعه نيست ؟ ! اين مثل دولت آشتى « 1 » نيست ؟ ! او كه امروز به سياسيون و جوانان ملت روى آورده و از آنان براى وطن استمداد مىكند ، همان
--> ( 1 ) - دولت جعفر شريف امامى كه خود را « دولت آشتى ملى » مىناميد .