ابو طالب حسينى تربتى
344
تزوكات تيمورى ( فارسى )
و فاسقان و فاجران برآوردم و در دفع و رفع ايشان كمر همت بربستم تزوك ملك داري هر ملك را كه مسخر ساختم عزيزان آن ملك را عزيز داشتم و سادات و علما و فضلا و مشايخ را تعظيم و احترام نمودم و سيورغال و وظيفه و مرسوم بايشان مقرر ساختم و كلانتران آن ولايت را بمنزله برادر و خوردان و اطفال را بجاي فرزند دانستم و سپاه آن ملك را بدركاه خود راه دادم و رعايا را مستمال كردانيدم و همه را در ميانه اميد و بيم نكاهداشتم و به نيكان هر ملك نيكي كردم و بدان و اشرار و بد نفسان را از مملكت اخراج نمودم و اداني و اراذل را در مرتبه ايشان نكاهداشتم و نكذاشتم كه قدم از حد خود فراتر كذارند و اكابر و اشراف را بمراتب عاليه امتياز دادم و ابواب عدالت در هر ملك مفتوح داشتم و طريق ظلم و ستم را مسدود كردانيدم