عبد الرضا سالار بهزادى
407
بلوچستان در سالهاى 1307 تا 1317 قمرى ( فارسى )
مأموريت را با كمك پسرش نور الدين خان رودبارى به انجام مىرساند . پس بر خلاف تصور نگارنده حداقل قلعهء بشاگرد در دوران قاجاريه نخستين بار به دست امير سعد خان رودبارى تصرف گرديد ، هرچند كه پس از مدت كوتاهى خوانين بشاگرد مجددا سر به نافرمانى برداشتند و بار ديگر در 1291 يا زودتر و بار سوم و اينبار تا آنجا كه نگارنده اطلاع دارد به طور نهايى و دائم در 1296 توسط ابراهيم خان سعد الدوله سركوب شده و سر اطاعت در برابر دولت ايران و حكومت بلوچستان ايران فرود آوردند . بهمنماه 1371 - نياوران عبد الرضا سالار بهزادى