على قاضى عسكر

94

تخريب و بازسازى بقيع به روايت اسناد (فارسى)

نامه عبدالعزيز به شاه ملك عبدالعزيز در پايان مأموريت حبيب‌اللَّه هويدا رسماً از او تشكر نموده است . متن نامهء وى خطاب به شاه از اين قرار است : بسم‌اللَّه الرحمن الرحيم از عبدالعزيز بن عبدالرحمان الفيصل آل سعود پادشاه كشور پادشاهى عربستان به جناب اعلىحضرت رضاشاه پهلوى پادشاه ايران برادر عزيزم السلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته پيام حضرتعالى كه حاكى از انتقال جناب آقاى حبيب‌اللَّه خان هويدا كاردار نمايندگى ايران در جده از كشورمان بود ، دريافت نموديم و به اين مناسبت لازم است خشنودى خودمان را از مأموريتى كه جناب كاردار نامبرده در جهت توسعهء روابط و پيوندهاى حسنه بين دو كشور انجام دادند ابراز نماييم كه اين تلاش‌ها داراى آثار مثبتى بوده است . فرصت را مغتنم شمرده ، براى حضرت‌عالى آرزوى دوام صحت و براى ملت نجيبتان رفاه و خوشبختى [ آرزو ] داريم . اين پيام امروز پانزدهم ماه محرم سال هزار و سيصد و پنجاه و سه هجرى قمرى در كاخ مكه معظمه تنظيم گرديد . « 1 »

--> ( 1 ) تاريخ ارسال نامه 15 محرم 1353 ه . ق است .