مركز تحقيقات حج

273

ادعيه و زيارات عتبات عاليات (فارسى)

زيارت وداع سيدالشهدا عليه السلام در فطر و قربان چون خواهى وداع كنى آن حضرت را ، سزاوار است كه بايستى در بالا سر و بواسطه بازگشتن از حرم آن حضرت گريه كنى و بگوئى : السَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلاىَ سَلامَ مُوَدِّعٍ لا قالٍ وَلا سَئِمٍ ، سلام بر تو اى مولاى من سلام وداع ، وداعى كه نه از ناراحتى است و نه از خستگى فَانْ انْصَرِفْ فَلا عَنْ مَلالَةٍ ، وَانْ اقِمْ فَلا عَنْ سُوْءِ ظَنٍّ و اگر بازمىگردم نه از روى بى حالى است ، و اگر بمانم نه از روى بدگمانى بِما وَعَدَ اللَّهُ الْصَّابِرينَ ، يا مَوْلاىَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ به وعده خدا به شكيبايان است ، اى مولاى من خدا قرار ندهد ( اين زيارت مرا ) آخرين بار زيارتم مِنّى لِزِيارَتِكَ ، وَرَزَقَنِىَ الْعَوْدَ الَيْكَ ، وَالْمُقامَ فى از تو ، و روزيم گرداند بازگشت بسويت را ، و توقف حَرَمِكَ ، وَالْكَوْنَ فى مَشْهَدِكَ ، آمينَ رَبَّ الْعالَمينَ . در حرمت را و بودن در زيارتگاهت را ، آمين اى پروردگار جهانيان سپس ببوس ضريح را و بدن خود را بر آن بمال بدرستى كه اين كار باعث امان و حرز تواست و طورى