محمد الريشهري

415

حكمت نامهء پيامبر اعظم ص (فارسى)

عرش ، نوشته يافتم : " خدايى جز من نيست . يگانه‌ام . انبازى برايم نيست . محمّد ، فرستاده من است . او را با على نيرومند ساختم . اى احمد ! نام تو را از نام خود برگرفتم . منم خداى ستودنىِ ستوده " . 1270 . پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آله در دعاى " جوشن كبير " : اى بهترين ياد كننده و ياد شده ، اى بهترين سپاس‌گزار و سپاس داشته شده ، اى بهترين ستاينده و ستوده ! 1271 . پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آله در دعاى " جوشن كبير " : خداوندا ! من از تو درخواست مىكنم به نامت ، اى يگانه ، اى يكتا ، اى شاهد ، اى بزرگوار ، اى ستايشگر ! 1272 . پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آله : ستايش ، از آنِ خداست ؛ كسى كه در يگانگى خود ، بلند پايه گشت و در يكتايىاش نزديك شد . . . هميشه بزرگوار است و هماره ستوده . 1273 . پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آله : آدم عليه السلام آن گاه كه نور را از صُلب خود ، تابان ديد ، آن هنگام كه خداوند ، اشباح ما را از اوج عرش به پشت او جابه‌جا كرد ، نور را ديد و اشباح [ براى او ] روشن نشدند . . . پس گفت : اين اشباح چيست ؟ خداوند متعال فرمود : " اى آدم ! اينها اشباحِ برترين مخلوقات و آفريدگان من‌اند . اين ، محمّد است و من ، ستودنىِ ستوده در كارهايم . براى او نامى از نام خود برگرفتم . . . " . 1274 . پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آله در دعا : تويى خداوند ستوده به هر زبانى . 1275 . پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آله : ستايش ، از آنِ خداست كه به نعمت خود ، ستوده است ، به توانايى خود پرستيده است و به سلطه‌اش فرمان‌رواست . . . .