الشيخ محمد علي الگرامي
318
استفتائات ( 1382 ش ) ( فارسى )
رشد و توسعهى همه جانبه به همگان واضح و مبرهن است . يقيناً تعامل و مراودهى بين عناصر خانه و مدرسه و تشريك مساعى مديران ارشد نظام در اين حوزه اثر بخشى و كيفيت آن را فزونى خواهد بخشيد بنابراين از محضر مستطاب عالى ، تمنا دارد در آستانهى اين رويداد مهم ، با رهنمود گهربار خويش آيندهسازان و مجموعهى خدوم و فداكار آموزش و پرورش را مستفيض فرموده و با بيان نقطه نظرات خود ، طريق روشنى را پيش پاى مناديان دانش و بينش قرار دهيد . بديهى است رهنمود آن انديشمند فرزانه و مرجع عظيمالشأن ، سرلوحه فعاليت مديران ، اولياء و دانشآموزان كشور اسلامى ايران قرار خواهد گرفت . بدواً از توجه و عنايت حضرت عالى كمال تقدير و تشكر را دارد . ارادتمند منصور . . . رئيس سازمان آموزش و پرورش استان قم جواب : بسمه تعالى بعد السلام و التحيه و تشكر بعرض مىرساند : 1 - دانشآموزان بخصوص دبيرستانى را در هر ماه لااقل يك بار به ملاقات علما بخصوص آنها كه علاوه بر علم و تقوى ، از معنويت بيشترى برخوردارند ببريد و حتى المقدور سوالهائى هم مطرح شود ، ديدار و سؤالهاى آنها پس از صحبت مقدماتى دبيران ، بسيار مفيد است . بهتر است اين زيارتها متنوع باشد تا چهرهها و رفتارهاى متنوعى از علماء الهى داشته باشند . 2 - همواره نمايشگاه كتاب در داخل دبيرستانها در ديد دانشآموزان باشد هر چند به امانت ببرند . 3 - با مقامات بالا صحبت كنيد اينكه اخراج و يا تنبيه دانشآموزان