الشيخ محمد علي الگرامي

310

استفتائات ( 1382 ش ) ( فارسى )

اسلامىها هميشه از كودكان در جنگ‌ها استفاده كرده‌اند . جنگ ايران و عراق كه هزاران كودك و نوجوان را به خاك و خون كشيد ، جنگ در افغانستان و چچن از ساير نمونه‌ها هستند . واقعه تكان دهنده نيمه اول سال 2000 در اوگاندا بىحقوقى كودكان در پيشگاه خدا و دين را عريان‌تر كرد . در اواسط ماه مارس بيش از 500 نفر از پيروان يك فرقه مذهبى در غرب اوگاندا كه سران آن از سابق كشيش‌ها و خواهر مقدس‌هاى كليساى كاتوليك بودند ، در عجله براى رسيدن به بهشت در آخر زمان ( يعنى سال 2000 ) در يك مراسم جنون‌آميز مذهبى خود را همراه با بيش از صد كودك خود دسته جمعى به آتش كشيدند . صد بچه معصوم و بيگناه كه چيزى از جنون مذهبى و روان بيمار والدينشان نمىدانستند ، زنده زنده در آتش سوختند و خاكستر شدند . اينك احتراماً به عرض مىرساند ، مطلب گرفته شده از اينترنت درخصوص كودك آزارى و حمله به دين مبين اسلام مىباشد ، لذا مستدعى است ، مرحمت نموده ، پاسخ و نظر مبارك را مرقوم فرماييد . جواب : بسمه تعالى 1 - برخى آزارهاى جنون‌آميز چون به آتش كشيدن و يا تشويق به خودسوزى از آنچه كه در اوگاندا گذشته ، ربطى به اسلام ندارد ، و حتى يك نمونه هم در تاريخ يكهزار و چند ساله اسلام وجود ندارد . آزارهاى جنسى كودكان نيز كه در اسلام به اشد وجه حرام و ممنوع است . 2 - ترساندن از عذاب قيامت نه تنها عيب نيست بلكه بازدارنده از گناه و سقوط در منجلاب فساد مىباشد ، هر ترسى هم بد نيست چنان كه هر غم