الشيخ محمد علي الگرامي
292
استفتائات ( 1382 ش ) ( فارسى )
متفرقات استخاره سؤال 285 : بسمه تعالى آيا استخاره نياباً افضل است يا اينكه هر شخص با هر آگاهى كه دارد براى خود استخاره نمايد و آيه مربوط را با اهل استخاره تعبير نمايد ؟ اگر در يك موضوع دو استخاره در دو زمان و يا بواسطه دو نفر صورت گيرد و جوابها كمى نامشابه باشند كدام را بايد مد نظر قرار داد ؟ جواب : بسمه تعالى در استخاره مهم آنست كه روحيهاى متصل به عالم غيب داشته باشد كه اين در خصوص استخاره كسى است كه بطورى اجازه باطنى داشته باشد - در خواب يا بيدارى او را دستور استخاره داده باشند - استخاره از باب دعا و استجابت دعاست ، دستور استخاره عام است ، ليكن اصابه به واقع بيشتر در آنچنان افراد مىباشد . سؤال 286 : بسمه تعالى محضر حضرت آيت اللَّه . . . . سلام عليكم من جوانى هستم كه سالهاست اين سؤالها در ذهنم هست و بسيار علاقمندم جوابهاى آن را بدانم ، لطف نمائيد از روى علاقه و حوصله