الشيخ فاضل اللنكراني
464
جامع المسائل (فارسى)
كردن و احوالپرسى و دلجويى كردن از آنها است اگر چه به منزل آنها نرود و در راه يا با تلفن اين كار را بكند ، البته اين حد اقل لازم است . ولى بهتر است در مواقعى كه مشكلى نيست به اين مقدار اكتفا نشود . و حضرت امير عليه السّلام مىفرمايد « صلوا ارحامكم و لو بالتسليم » « 1 » . سؤال 1773 : آيا خويشاوندان زن از ارحام شوهر محسوب مىشوند ، كه صله با آنان واجب باشد يا خير ؟ و همينطور خويشاوندان شوهر از ارحام زن محسوب مىشوند يا خير ؟ جواب : خير ، خويشاوندان زن يا شوهر جزء ارحام ديگرى نمىباشند .
--> ( 1 ) - سفينة البحار ماده رحم .