محمد جواد مغنية ( مترجم : احمد مقدسى )
224
اين است وهابيت . . . ( هذي هي الوهابية ) ( فارسى )
در تطهير الاعتقاد مىنويسد : « رافضيها از مردهها چيزى مىخواهند كه جز از خدا نبايد خواست » « 1 » . بايد به اطلاع برسانيم كه شيعه بقيع را زيارت مىكند تا مناجات و دعاهاى نجاتدهنده امام زين العابدين عليه السّلام او را به خداوند عالم و قادر برساند ، و حرم حضرت على عليه السّلام را زيارت مىكند تا از تعاليم توحيدى آن الهام بگيرد و دلش را با اين سخن امير المؤمنين عليه السّلام لبريز از ايمان كند آنجا كه مىفرمايد : « عظم الخالق فى انفسهم فصغر مادونه فى اعينهم » « 2 » يعنى : عظمت آفريدگار سراسر قلوب آنها را فراگرفته و غير خدا در نظرشان كوچك و ناچيز گرديده است . و تربت سيد الشهداء عليه السّلام را در كربلا درحالىكه جز خدا همه چيز را فراموش كرده و از مال و مقام و غيره روگردان است ، زيارت مىكند و با سخنان گهربار حسينى با خدا راز و نياز مىكند : « ماذا وجد من فقدك ؟ و ما الذى فقد من وجدك ؟ » يعنى : خدايا آنكه تو را دارد چه ندارد ؟ و آنكه تو را ندارد چه دارد ؟ در كجاى اين زياراتى كه به آن اشاره شد و به گمان وهابيت مملو از شرك است مىتوان سرنخى از شرك و الحاد يافت ؟ هرگز ، مسلما زيارت قبر پيامبر صلّى اللّه عليه و إله و سلّم و اهل بيت عليهم السّلام شرك نيست . اگر مىخواهيد بدانيد عقايد شركآميز چيست ؟ به اين سخنان صنعانى كه درآخر كتاب تطهير الاعتقاد
--> ( 1 ) . نگاه كنيد به تطهير الاعتقاد صنعانى : 31 . ( 2 ) . رجوع كنيد به نهج البلاغه ، خطبه 193 .