محمد جواد مغنية ( مترجم : احمد مقدسى )

209

اين است وهابيت . . . ( هذي هي الوهابية ) ( فارسى )

زيرا او به قسمتى از رسالت پيامبر گرامى اسلام ايمان آورده و لكن در بعضى از موارد منكر رسالت نبى اكرم صلّى اللّه عليه و إله و سلّم شده است . در كتاب تطهير الاعتقاد آمده است : « لازم است اينها را به توبه و بازگشت به‌سوى توحيد ( يعنى وهابيگرى ) دعوت نماييم اگر اجابت كردند خون ، مال و اولادشان در امان است ولى اگر خوددارى كردند تعرض به مال و جان و ناموسشان حلال است مانند مشركين مكه كه خداوند مال و جانشان را براى پيامبر و مسلمانان مباح نمود » « 1 » . و در كتاب فتح المجيد آمده است : « خوارج و قدريه و ديگران در صورتىكه توبه نكنند بايد كشته شوند » « 2 » . كارها و عقايد وهابيت واقعا عجيب است ، آنها خون مردم را مانند آب ، مباح اعلام مىكنند . . . « من اصر اباح اللّه منه ما اباح لرسول اللّه من المشركين » من نمىدانم و اصلا برايم قابل هضم نيست و نمىدانم اين كلمات را چگونه تفسير نمايم ؟ زهد و پرهيزگارى ؟ ! فهم و دورانديشى ؟ ! مسالمت و محبت ؟ ! يا نتيجه كينه‌توزيهايى است كه نسبت به جامعه بشرى به‌صورت عام و نسبت به مسلمين به‌طور خاص ، به اين‌صورت جلوه‌گر شده است ؟ ! ! يا واقعيتى ديگر كه ماوراى انسانيت و حقيقت او است .

--> ( 1 ) . مراجعه كنيد به تطهير الاعتقاد من أدران الإلحاد : 35 و 36 . ( 2 ) . نگاه كنيد به فتح المجيد شرح كتاب التوحيد ، به قلم نوه محمد عبد الوهاب : 491 چاپ 1957 م .