محمد جواد مغنية ( مترجم : احمد مقدسى )
207
اين است وهابيت . . . ( هذي هي الوهابية ) ( فارسى )
عنوان الگوى رحمت و عطوفت براى جهانيان فرستادهايم در شأن تو نازل شده است . . . استغفر اللّه . در جايى ديگر مىنويسد : « اگر آنها بگويند كه ما مشرك نيستيم و شهادت مىدهيم كه فقط خدا آفريدگار ، روزىدهنده ، و نفع و ضرر رساننده است و حضرت محمد صلّى اللّه عليه و إله و سلّم نيز بندهاى از بندگان خدا است و مالك هيچ نفع و ضررى نمىباشد منتها او و ديگر انبياء و اولياء بهخاطر قرب و منزلتى كه نزد خدا دارند وسيله شفاعت در پيشگاه الهى قرار مىگيرند . در پاسخ مىگوييم بتپرستانى هم كه پيامبر با آنها جنگيد چنين مىگفتند و معتقد بودند كه بتها تدبيركننده امور نيستند بلكه فقط وسيله شفاعت مىباشند » « 1 » يعنى كسانىكه از حضرت محمد صلّى اللّه عليه و إله و سلّم طلب شفاعت مىكنند بدون هيچ تفاوتى مانند كسانى هستند كه از بتها طلب شفاعت مىكردند . . . اين است معناى تحقيق دقيق و ايمان عميق ! ! ! باز محمد عبد الوهاب مؤسس اين فرقه مىنويسد : « اگر بگويند ما به يگانگى خدا و رسالت حضرت محمد صلّى اللّه عليه و إله و سلّم شهادت مىدهيم و قرآن را قبول داريم و به روز قيامت معتقديم و نماز و روزه و غيره را بجا مىآوريم پس چگونه ما را مشرك قرار مىدهيد و با ما مانند بتپرستان رفتار مىكنيد ؟
--> ( 1 ) . رجوع كنيد به رساله « كشف الشبهات » كه به همراه ديگر رسائل در كتاب « الرسائل العملية التسع » : 110 ، چاپ 1957 م .