محمد جواد مغنية ( مترجم : احمد مقدسى )
195
اين است وهابيت . . . ( هذي هي الوهابية ) ( فارسى )
دعا كند و روى قبور ، قبه و بارگاه و مسجد بسازد و يا چيزى به قصد تيمن و تبرك براى آنها نذر كند « 1 » . ابن تيميه مىگويد : اگرچه در كنار قبور براى خدا نماز بخواند اما نه نماز بجا آورده و نه امر خداوند را امتثال نموده است « 2 » . 3 . نبايد از پيامبر طلب شفاعت كند زيرا اگرچه خداوند اين مقام را به پيامبران داده است اما بندگانش را از طلب شفاعت از آنان بازداشته است « 3 » و هركس از حضرت محمد صلّى اللّه عليه و إله و سلّم طلب شفاعت كند مانند اين است كه از بتها شفاعت مىخواهد بدون كوچكترين فرق « 4 » ! و اين منطق و عقيده وهابيت است كه هركس نام پيامبر را به بزرگى و كرامت ياد كند تا به سبب نام و عظمت او به قرب خداوند نائل شود كافر و مشرك است و چه كسى با بتها مساويست ، آيا محمد مؤمن و موحدى كه بتها را شكست با بتها مساوى است ؟ « 5 » .
--> ( 1 ) . مراجعه كنيد به تطهير الاعتقاد : 30 و 41 ، نقض المنطق ابن تيميه : 15 چاپ 1951 م ، و فتح المجيد : 239 چاپ 1957 م ، و اقتضاء الصراط المستقيم مخالفة اهل الجحيم ابن تيميه : 368 چاپ 1950 م . ( 2 ) . رجوع كنيد به اقتضاء الصراط المستقيم مخالفة اهل الجحيم ابن تيميه : 400 چاپ 1950 م . ( 3 ) . جايز است مسلمان بگويد : خدايا محمد را شفيعم گردان و جايز نيست بگويد : اى محمد نزد خدا از من شفاعت كن . ( برگرفته از پيام ملك عبد العزيز ، سال 1943 م ) . ( 4 ) . نگاه كنيد به الرسائل العملية التسع : 110 و 114 . ( 5 ) . به تحقيق كه خداوند ، انبيا و پيامبران را بشارتدهنده و بيمدهنده فرستاده است و آنانرا برانگيخته تا مايه رحمت و هدايت همه مردم باشند . سپس بعد از يك وقفه ، رسولى -