السيد الخميني
521
صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )
چطور اينها را رجال سياسى مىدانيد ؟ شما چطور ساواكيها را جزء رجال سياسى حساب مىكنيد ؟ اگر شماها پيوندى با رژيم سابق نداريد ، اگر شما جزء اجزاى ساواك نيستيد ، اگر شما فعاليت براى ساواكيها نمىكنيد ، چطور ساواكيها كه الآن در حبساند ، در مقالهتان مىنويسيد كه رجال سياسى ؟ حالا بيشتر از آنجا از زمان [ سابق ] حبساند ؟ شما دزدها را جزء رجال سياسى مىآوريد ؟ معلوم شد سياست شما غير آن سياستى است كه در نظر ملت ماست و مردم اصيل ماست . اگر شما با آنها پيوند نداريد ، چطور مىگوييد كه آن وقت و حالا هر دو دسته رجال سياسى بودند كه اينها محبوس بودند . آن وقت وقتى كه ما حبس داشتيم ، حبسى داشتيم مثل مرحوم طالقانى ، مثل آقاى منتظرى ، مثل آقاى لاهوتى . از اهل علم ، كثيرى از اينها در حبس بودند و زجر كشيدند . يكى از ملّاهاى محترم ما را پايش را در آنجا اره كرده بودند - از قرارى كه براى ما گفتند - از رجال سياسى طبقهء غير ملّاها هم خوب ، اشخاص محترمى بودند كه سالهاى طولانى در حبس بودند و سالهاى طولانى در زير شكنجه و زجر بودند ، براى اينكه مخالف بودند با اين رژيم . آن وقت اينها حبس بودند ، حالا ساواكيها حبس هستند . اين آقايانى كه اسم خودشان را [ فدايى ] خلق گذاشتند ، مىگويند فرقى نكرده . خيال مىكنند حبس - خيال نمىكنند ، مىخواهند اغفال كنند ، خيال نمىكنند - كه نخير ، حبس ميزان است ، چه دزد را حبس بكنند و چه يك شخص امين را ، فرقى ندارد . فرقى ندارد كه دزدها را حبس بكنند يا اشخاص امين را حبس بكنند . فرقى ندارد كه چپاولگرها و آدمكشها را حبس بكنند يا اشخاصى كه مىخواهند جلوگيرى از چپاولگرى بكنند حبس بكنند . اينها منطقشان اين است . بايد در مقابلشان جوانهاى ما گول نخورند از اين تبليغات فاسد . امريكا اين طورى تبليغ مىكند . امريكا نظامى نمىآورد اينجا ، امريكا نويسنده مىآورد اينجا ، امريكا گوينده مىآورد اينجا ، امريكا عمال خودش كه سالهاى طولانى آنها را تربيت كرده است مىفرستد اينجا كه اوضاع ما را به هم بزنند . امريكا كردستان را آن جورى به هم مىزند . تهران را آن طورى مغشوش مىكند . و گاهى فرض كنيد كه دانشگاهها را به هم مىزند ، و گاهى تو خيابانها مىريزند ، چه مىكنند . او اين طور كار مىكند . امروز كه جوانهاى ما اين