السيد الخميني

496

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

حدودى كه ما اطلاع داريم ، كه مُهمش تهران است ، اشخاصى كه در آنجا هستند و مكرراً ما هم سفارش كرده‌ايم ، ابداً تعدى به كسى نمىكنند . حبسها از حبسهايى نيست كه نارضايتى داشته باشند . حبس هستند ، اما اين بىانصافها مىنويسند كه در حبس بدتر مىگذرد از آن وقتى كه در آنجا در آن حبسها . [ در ] آن حبسها پاى يكى از علماى ما را اره كردند - آن طورى كه نقل كرده‌اند . اين حبسهاى حالا بدتر از آن حبسها ؟ اينها همه همان شياطينى هستند كه به فرياد كارتر ، دور خودش جمع شده‌اند ، براى اينكه همانطور كه آن شيطان بزرگ از قرآن و اسلام مىترسيد ، حالا اينها هم از اين نهضت - كه نهضت اسلامى است - مىترسند . و دنبال همان شيطان بزرگ ، مشغول شيطنت هستند و تضعيف مىكنند روحيهء ملت ما را . بايد ملت ما ، جوانهاى برومند ما با كمال قدرت پيش بروند و از اين توطئه‌ها اصلًا نترسند . اينها قابل آدم نيستند كه انسان ازشان بترسد . دستهاى پشت پرده در آشوبهاى كردستان و اين شلوغيها هم كه گاهى وقتها همين شياطين ايجاد مىكنند و همين طرفدارهاى اين فاسدها ايجاد مىكنند ، اينها هم حلش اشكالى ندارد . اينها خيال مىكنند كه قضيهء كردستان يك قضيه‌اى است كه قابل حل نيست . قضيهء كردستان را ، اگر اينها مخلوط با مردم كرد نبودند و با جوانها و با زنها و با بچه‌ها نبودند - كه ما نمىخواهيم حتى يك نفر آدم بيگناه كشته بشود - اگر نبودند كه كارى نداشت اينها را درو كردن و از بين بردن . لكن مع الأسف اين طورى است الآن . شما لا بد شنيديد اين را كه زن و بچه‌ها را اين بىانصافها سپر كردند ، و با سپر كردن آنها ، جوانهاى ما را كشتند . و آن جوانهاى غيور به واسطهء اينكه مبادا بيگناهها كشته بشوند ، آنها مقابله نكردند . خوب ، اينها اگر چنانچه مخلوط به آنها نبودند كارى نداشت اينها را از بين بردن . اينها يك همچو قوهء زيادى نيستند ؛ يك دسته اشرار هستند . اين اشرار را ما سابقاً هم با آنها مواجه بوديم . اينها يك دسته‌اى از اشرار هستند كه دزدى مىكنند . گاهى وقتها هم آدم دزد ، آدم هم مىكشد . اينها يك قوه‌اى نيستند الآن در مقابل قوهء دولت ، يا در مقابل قوهء ملت . ما هر وقت بخواهيم ، همهء ملت