السيد الخميني
468
صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )
براى اينكه مردم را بازى بدهند ، جوانهاى ما را بازى بدهند ، اين را مىنويسند كه حالا هم با آن وقت فرقى نكرده . آن وقت زندانى سياسى داشتيم ، حالا هم زندانيهاى سياسى . اولًا دروغ مىگويند كه سرتاسر مملكت ، پُر زندانى [ است ] . خوب ، حالا ما مىگوييم كه صحيح ، امّا كيها آن وقت زندان بودند ، كيها حالا زندان هستند . آن وقت امثال طالقانى و امثال اينها زندان بودند ، حالا امثال نصيرى زندان است . حالا فرقى نكرده با آن وقت ! ؟ حالايى كه تمام آزادگان از زير بند ستم بيرون آمدند و آزادند ؛ الآن همهمان با هم آزادانه نشستيم صحبت مىكنيم كه پيشتر امكان نداشت برايمان . اينها آزاد ، خائنها در حبس . آن وقت خادمهاى به ملت ، خادمهاى به انسانيت ، به اسلام در زندان بودند ، خائنها بيرون بودند ، اشْتُلُم « 1 » مىكردند . حالا خادمهاى ملت ، دوستهاى ملت ، خدمتگزارهاى به ملت بيرون هستند . خيانتكارها ، آن هم يك مشتشان . خيانتكارها بيش از اينهاست ، بسيارشان فرار كردند ، بسياريشان هم از زيرها گُم شدند و بسياريشان هم خودشان را جا زدند كه اينها بايد بتدريج درست بشود ، پس فرقى ما بين آن وقت و حالا نيست ؟ ! در نظر توى بىاطلاع از همه چى يا با اطلاع و خائن فرق نيست ؟ تو فرقى ما بين طالقانى و نصيرى چون نمىگذارى ، از اين جهت نصيرى « 2 » در حبس باشد يا طالقانى « 3 » ، پيشت فرقى نمىكند ، بلكه به عكس است . تو مىخواهى او آزاد باشد و او در حبس باشد . حالا كه امثال اينها بيرون آمدند و دارند زندگى مىكنند و دارند خدمت مىكنند ، و امثال آن خيانتكارها يا فرار كردند يا [ خود را مخفى ] كردند ، مىگويى فرقى نكرده است . البته جنابعالى و امثال شما و امثال شبنامهنويسها و امثال آنهايى كه مىخواهند باز رژيم سابق را يا امثال او را به ميدان بياورند ، به اين معنا مىگوييد فرقى نكرده ، البته پيش شما هم بايد فرق كرده باشد . اما متأسفيد از اينكه اين جمعيت خدمتگزار بيرون بيايند و آن جمعيت در حبس باشند . براى اين حبسى حالا دارد فرياد مىزند . اى حبسيهاى ما چه ، اى
--> ( 1 ) - سخن درشت و ناسزا . ( 2 ) - نعمت اللَّه نصيرى رئيس ساواك . ( 3 ) - آقاى سيد محمود طالقانى .