السيد الخميني
465
صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )
سخنرانى [ در جمع مربيان امور تربيتى تهران ( حفظ نظام با قدرت ملت ) ] زمان : 13 آبان 1358 / 13 ذى الحجه 1399 مكان : قم موضوع : حفظ نظام با قدرت ملت - وضع كشور در رژيم سابق و خدمات جمهورى اسلامى حضار : مربيان امور تربيتى مناطق 19 گانهء آموزش و پرورش تهران بسم اللَّه الرحمن الرحيم قيام ملت در راستاى احقاق حقوق شما برادرها و خواهرها چه فكر مىكنيد راجع به اين انقلاب ، و چه تزريقاتى به شماها مىكنند راجع به اين نهضت ؟ من بايد به شما عرض بكنم كه نهضت ما با پيروزى آمده است و با پيروزى جلو مىرود و هيچ نگران اين معنا نباشيد . براى اينكه يك ملتى وقتى كه يك مطلبى را خواست ، آن هم مطلبى كه حق است ، حق ملتهاست . اين ملتى كه تمام قشرهايش نهضت كرد و بپاخاست ، و اين قيام هم قيامى بود كه حق خودش را مطالبه مىكرد ، آزادى را مطالبه مىكرد ، استقلال را مطالبه مىكرد ، و چون مسْلم است جمهورى اسلامى را ، يك همچو ملت ، بپاخاسته براى مطالبهء حق خودش ، همين اسباب اين شد كه نتوانستند . اين ابرقدرتها ساليان دراز اين حق را از اين ملت سلب كرده بودند و آزادى به هيچ وجه نبود . استقلال نبود . رژيم ، رژيم غير قانونى سلطنتى بود . نتوانستند كه حفظ كنند آن رژيم را ، و نتوانستند آن اختناقى كه سابق بود و سابقه داشت در اين مملكت ، باز نگهش دارند ، و نتوانستند وابستگى ما را به غير حفظ كنند . ما الآن مستقلّيم . مملكت مال خود شماست . نه شرق ، نه غرب ، نه قدرتهاى بزرگ ، هيچ كدام تصرف در اينجا ندارند و نمىتوانند داشته باشند . با همان قدرتى كه شما بيرونشان كرديد ، با همان قدرت حفظ مىكنيد استقلال خودتان را ، حفظ مىكنيد آزادى خودتان را ، و حفظ مىكنيد رژيم حاضر كه جمهورى اسلامى است . شماها هيچ نگرانى نداشته باشيد . من به شما اطمينان مىدهم كه با اين روحيهاى كه در ملت ما پيدا شده است ، و با اين قيام