السيد الخميني
454
صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )
است ، فرقها دارد : يك فرقش اين است كه در انقلابهايى كه مىشده ، در كودتاهايى كه مىشده - همين چند روز كودتايى كه شده است در يك جايى ، تمام مطبوعات و تمام احزاب و تمام اجتماعات را قَدَغَن كردند - انقلاباتى كه شده است ، گاهى يك ميليون ، دو ميليون جمعيت كشته شده است . بعد از انقلاب ، كشتار دستجمعى مىشود . اين انقلابْ چون اسلامى بود ، هيچ بعد از انقلاب ، كشتارى كه مردم را بكشند ، و مثلًا اينهايى كه حالا غلبه كردهاند ، چون غلبهء خود ملت بود ، غلبه مال خود ملت بود ، آن هم ملت اسلامى ، آن هم با اسم اسلام ؛ دنبال اين نه مطبوعات قدغن شد و نه اجتماعات قدغن شد و نه احزاب قدغن شد . تا چند ماه بعد ، بعضيها را ديدند مشغول توطئهاند ، الآن هم مشغولاند . بعضيها را ديدند كه از خارج چيز اخذ مىكنند و دارند توطئه مىكنند . بعض مجلات اين طورى و بعض مطبوعات اين طورى را دادگاه جلو گرفت ، براى اينكه ملت را داشت به تباهى مىكشيد . اما باز همهء مطبوعات هستند سر جايشان . احزاب هم هستند سر جايشان . و درهاى اين مملكت هم باز به همه جا . نعمت بزرگ آزادى اين يك نعمتى است كه ما از اسلام داريم و از اين انقلاب اسلامى ؛ نعمت بزرگ آزادى . شما الآن ديگر نمىترسيد از اينكه سازمان امنيت شب بيايد بهانه بگيرد ، شما را بگيرد ببرد و حبس كند و اصلًا معلوم نشود كه چه شد . چقدر جوانهاى ما در حبس رفتند كه معلوم نشد چه شد . آنهايى كه معلوم شد و ماها مطلع از آن هستيم چقدر زياد هست و چقدر جوانهاى برومند ما را كشتند و چه كردند . اما عدهء كثيرى اصلًا اطلاع از آنها حاصل نشد . عدهء زيادى را اينها آن طورى كه آن وقتها كه حمله مىكردند به هر طرف ، مىگفتند مىنشانند آنها را توى هليكوپتر يا چى ، مىبرند بالاى دريا ، باز مىكنند و مىريزند آنجا . اينها حالا هست ديگر ؟ اينها از آثار اين انقلاب نيست ؟ اين بىانصافها كه مىگويند كه انقلاب شد و چيزى نشد ، اينها را نمىبينند ؟ كورند اينها ؟ يا مىبينند و خائناند ؟