السيد الخميني

418

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

ملتها از هم جدا ، و از دولتها جدا و دولتها از هم جدا ، و يك ميليارد جمعيت مسلمين با همهء تجهيزاتى كه دارند نشسته‌اند و اسرائيل آن جنايات را به لبنان مىكند و به فلسطين مىكند ، و آنها نشسته‌اند و تماشا مىكنند ! تماشاگر هستند . آن قدر صداى برادرهاى ما از آنجا بلند است ، و ما گوش مىكنيم و نشستيم تماشاگر هستيم . كِى ما بايد قدرت خودمان را بيابيم ؟ شما مىدانيد ، در تاريخ ديديد ، كه مسلمين صدر اسلام با يك عدهء كم اما مجتمع و با ايمان غلبه كردند ، در ظرف كمتر از نيم قرن ، بر تقريباً معمورهء « 1 » آن وقت ، غلبه كردند براى اينكه با هم بودند و اسلحهء ايمان دست آنها بود . كى ما مىخواهيم اين اسلحهء ايمان را ، كه كنار گذاشته شده است ، به دست بگيريم ، و با اين قدرتها با اسلحهء ايمان مقابله كنيم ؟ شما ديديد كه يك ملتى كه عددش كم و هيچ اسلحه نداشت و هيچ ابزار جنگى نداشت و هيچ نظاميگرى نداشت [ ولى ] ابزار ايمان داشت ، با ابزار ايمان غلبه كرد بر يك قدرت شيطانى كه همهء قدرتها دنبال او بودند . نه همان ابرقدرتها ، همهء قدرتها دنبال او بودند . اين قدرت ايمان بود كه يك مشت مردم را كه هيچ نداشتند غلبه داد . اين همان قدرتى بود كه در صدر اسلام با يك ابزار كم و يك عدد كم غلبه كردند بر روم با آن بساط و بر امپراتورى ايران با آن همه ابزار . آنها تهى بودند از ايمان ؛ و اينها دست پر بودند در ايمان ، غلبه كردند . كِى ما مىخواهيم ، مسلمين كِى مىخواهند از اين خواب بيدار بشوند ؟ و كِى مىخواهند كه مشكلات بين خودشان را رفع بكنند ؟ تا مشكلات بين خودتان رفع نشود ، تا مشكلات بين دولتها و ملتهاى خودشان رفع نشود و مشكلات بين خود دولتها رفع نشود ، اميد اينكه شما بتوانيد مَجدِ خودتان را به دست بياوريد نداشته باشيد . ما از سالهاى طولانى اين مطلب را هِى گفتيم و هِى نوشتيم و هِى گفتيم ، و آنها هم شنيدند و تماشاگر بودند . خداوند ان شاء اللَّه ما مسلمين را بيدار كند . و ما مسلمين را به وظايف اسلامى خودمان ،

--> ( 1 ) - ممالك و سرزمينهاى آباد .