السيد الخميني
412
صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )
پيام [ به دانشآموزان ، دانشگاهيان و طلاب ( فشار براى استرداد شاه ) ] زمان : 10 آبان 1358 / 10 ذى الحجه 1399 مكان : قم موضوع : اعمال فشار بر امريكا و اسرائيل براى استرداد شاه مناسبت : بزرگداشت سيزده آبان ، سالروز حمله رژيم شاه به دانشگاه تهران مخاطب : دانشآموزان ، دانشگاهيان ، طلاب و روحانيون بسم اللَّه الرحمن الرحيم روز 13 آبان ، روز هجوم وحشيانهء رژيم منحوس به دانشگاه و كشتار دسته جمعى دانشجويان عزيز ماست . رژيم مخالف با تمام مظاهر تمدن و پيشرفت كشور ، يك روز به مدرسهء فيضيه و مدارس علوم اسلامى در سراسر ايران حملهور مىشد و يك روز به دانشگاه تهران و مدارس و دانشگاههاى سراسر ايران ، اين مراكز دانش و دانشمندان . اكنون كه سالروز حمله به دانشگاه است ، براى پيوستگى بيشتر لازم است روحانيون عزيز قم و تهران و ساير شهرستانهاى نزديك به تهران در مراسمى كه در دانشگاه تهران است ، شركت نمايند و همچنين روحانيون تمام شهرهاى ايران در دانشگاه هر نقطه از ايران كه بدين مناسبت مجلس بزرگداشتى برقرار كردهاند ، شركت نمايند و با حضور در دانشگاههاى سراسر ايران و پيوستن به دانشآموزان و دانشجويان و استادان عزيز ، توطئههاى جدايى افكنانه بين اين دو نيروى مترقى را خنثى كنند . دشمنان ما در هر فرصت خصوصاً در اين روز از هيچ توطئهاى دست بردار نيستند و با هر وسيلهء ممكن مىخواهند آرامش را از ملت عزيز سلب كنند . بر دانشآموزان ، دانشگاهيان و محصلين علوم دينيه است كه با قدرت تمام ، حملات خود را عليه امريكا و اسرائيل گسترش داده و امريكا را وادار به استرداد اين شاه مخلوع جنايتكار نمايند و اين توطئهء بزرگ را بار ديگر شديداً محكوم كنند .