السيد الخميني

400

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

اينجا صرف نكنيد ، و بفرستيد در دنياى ثالث ، جهان سوم دوايى كه آنجا به مردمش نمىدهند از باب اينكه ضرر دارد ، مىگويند بفرستيد به دنياى سوم . شما اين حيثيت را در دنيا داريد ! و ما مىخواهيم اين حيثيت را كه شما داريد از بين ببريم ، يك حيثيت انسانى براى شما پيدا كنيم . شما اين قدر گريه نكنيد براى اين خائنها كه كشته شدند ، از قبيل نصيرى « 1 » و امثال ذلك . فرار مغزهاى فاسد و پوسيده مىگوييد مغزها فرار مىكنند ، اين مغزهاى پوسيده بگذار فرار كنند . اين مغزهايى كه براى اجانب كار كردند ، اين مغزهايى كه جزء سازمان امنيت بودند ، بگذار فرار كنند . شما براى آنها خيلى افسرده نباشيد . اين مغزها بايد فرار كنند . البته الآن مىبينند اين مغزها مىبينند كه نمىتوانند در اينجا آن استفاده‌هايى كه مىكردند استفاده كنند ، حالا از اينجا فرار مىكنند دنبال همان معانى كه دلشان مىخواهد مىروند . مگر هر مغزى كه علم - به قول شما - در آن بود اين مغز شريف است ؟ احمدى « 2 » هم در زمان رضا خان دكتر بود ، لكن دكترى بود كه با آمپولِ خودش ، مرگ بر مردم تزريق مىكرد ! احمدى را شايد اكثر شما اسمش هم نشنيده باشيد ؛ اما ما بوديم در آن زمان كه اين مأمور بود كه به مليّين ، به اشخاصى كه اظهار مخالفت با ديكتاتورى مىكردند ، آمپول مرگ تزريق مىكرد . آن هم يك مغزى بود ، حالا اگر يك همچو مغزى از ايران فرار كرد ، ما بنشينيم غصه بخوريم كه مغز فرار كرده ؟ ! شماها چه طور اين طور تشخيص مىدهيد كه اين مغزهايى كه رفته‌اند پيش اربابهايشان ، اين مغزهايى كه مجتمع شده‌اند در انگلستان و بر ضد ايران دارند تبانى مىكنند و تظاهر مىكنند ، اين مغزهايى كه دنبال بختيار دارند جمع مىشوند ، و بختيار و اينها را انگلستان پناه داده و در پناه سرنيزهء انگلستان دارند زندگى مىكنند ، ما براى اينها

--> ( 1 ) - نعمت اللَّه نصيرى رئيس سازمان اطلاعات و امنيت ( ساواك ) . ( 2 ) - پزشك احمدى ، مردى كه به دستور رضا خان ، بسيارى از آزاديخواهان و مخالفان رژيم را با وسائل مختلف از جمله با « آمپول هوا » كشت . اوايل او در دوران سلطنت محمد رضا شاه دستگير شد و مورد محاكمه قرار گرفت . او در دادگاه ، در ارتكاب تمام جرايمش ، قضات و مسئولان دادگسترى را « شريك جرم » خود دانست .