السيد الخميني

462

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

را مىزنند اما ادعاست . مىآيند در مقابل ملت و توبه مىكنند لكن فريب است اين ! فريب نبايد بخورد اين ملت و نمىخورد . « تا حالا ما اشتباه كرده بوديم و از اين به بعد ديگر اشتباه نمىكنيم » ! كى همچو التزامى داده كه شما اشتباه نكنيد . اشتباه كه نبوده ، عمداً اين مال ملت را داديد به امريكا و شوروى خورده است ! عمدى است اين كارها ، اشتباهى نيست . مىدانيد داريد چه مىكنيد عالِم عامِد ! با همهء توجه به اينكه اين مالْ مالِ ملت است و اين امريكا دشمن اين ملت است ، و اين مالِ ملت را به اين دشمنِ ملت مجانى داديد . شما عالِميد نه اينكه اشتباه بوده ! بعد از اين هم همين كارها را مىكنيد ، و ممكن است كه بعد از اين باز بياييد بگوييد من اشتباه كردم ! شما اشتباه نكرديد ؛ شما عمداً مال اين ملت را به ديگران داديد بر خلاف مصلحت ملت . و ما يك حكومتى مىخواهيم كه روى مصالح اين ملت كار بكند . البته ما دستمان به حكومتى كه مثل پيغمبر باشد كه ديگر نمىرسد ، تمام شد ؛ دستمان به يك حاكمى مثل على بن ابى طالب كه نمىرسد ؛ اينها را ما حالا نمىخواهيم بگوييم كه ما مىخواهيم على بن ابى طالب - سلام اللَّه عليه - ما از كجا پيدا كنيم يك همچو چيزى ؛ اما ما مىخواهيم يك حكومتى باشد كه لا اقل تَبَع قانون باشد ، تبع قانون اسلام باشد ، تبعِ قوانينِ مَجْعولهء صحيح باشد . اينها از اول كه آمدند بر خلاف قانون آمدند ، و تا آخر هم بر خلاف قوانين رفتار مىكنند . از اول نه شرع مقدس با اينها موافق بود نه قوانين جارى مملكت موافق با اينها بود . تا حالا هم هر چه كردند بر خلاف قوانين كردند ، بر خلاف شرع مقدس كردند ، بر خلاف رضاى خدا كردند ، بر خلاف رضاى مردم كردند . ما مىخواهيم يك دولتى تشكيل بدهيم ؛ دولتش مشكل نيست ؛ خيال مىكنند اينها كه ما از آسمان مىخواهيم يك دولتى بياوريم ؛ نخير توىِ همين زمين اشخاصى هستند كه مىتوانند به عدالت رفتار كنند ؛ اشخاصى هستند كه شريف هستند . در همين زمين ، در همين ايران ، در همين خارج ، در همين داخل ، ما داريم اشخاصى كه اينها مىتوانند اداره بكنند مملكتشان را ؛ مىتوانند كه عدالت كنند بين مردم ؛ مىتوانند مردم را به عدالت وادار كنند ؛ مىتوانند تنظيم كنند امور مملكت را - نه به اين اختلاف و اين به هم خوردگى كه الآن هست ؛ مىتوانند اقتصاد