السيد الخميني

460

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

غير انسانى خود - كه بهره‌بردارى از طبقهء محروم است - برسد . عصرى كه استعمار با گماشتن اذناب خود در گوشه و كنار ممالك اسلامى به اسمهاى مختلف و عناوين فريبنده - و احياناً به اسم اسلام - فرهنگ قرآن را عقب زده و راه را هر چه بيشتر براى بهره‌بردارى خود باز مىكند ، آن ايران و آنچه در آن مىگذرد كه همه مصيبتهاى جانگداز است ؛ اين فلسطين كه اكنون در رأس مصيبتهاست ؛ اين اختلاف كلمه و سرسپردگيهاى بعضى از سران ممالك اسلامى كه با داشتن منابع طبيعى سرشار و ذخاير گرانبها و جمعيت هفتصد ميليونى نتوانسته‌اند دست استعمار و صهيونيسم را از بلاد اسلامى قطع كرده و به نفوذ ايادى آن پايان بخشند ؛ اين هواهاى نفسانيه و دست‌نشاندگى بعضى دوَل عربى است كه موجب شده جمعيت صد ميليونى عرب نتوانند فلسطين را از چنگال اسرائيل برهانند . بايد بدانند كه مقصود دوَل بزرگ استعمار از ايجاد اسرائيل ، تنها اشغال فلسطين نيست ؛ بلكه اگر به آنان فرصت داده شود ، تمام كشورهاى عربى - العياذباللَّه - به سرنوشت فلسطين دچار خواهند شد . اكنون كه گروهى از مردان فداكار فلسطين به منظور تعيين سرنوشت خويش ، به دست خويش - كه همانا آزادى فلسطين است - بر ضد مشتى غاصب متجاوز قيام مردانه كرده‌اند و به جان ، براى رهايى اراضى مغصوبه و سرزمينهاى اشغال شده كوشش مىكنند ، مىبينيم كه عمال استعمار ، ديروز با آنان در اردن چه كردند « 1 » و امروز در لبنان چه مىكنند . تبليغات و دسايس سوء و همه جانبه در كار است ؛ دستهاى ناپاك اذناب استعمار به فعاليت مشغول است كه طوايف مسلمين را از اين گروه فداكار جدا كند ، و آنان را از مراكز حساس سوق‌الجيشى - كه امكان عمليات و ضربه زدن به قواى غاصب اسرائيل از آنجا ميسر است - بيرون براند . آيا با اين وضع ، مسلمين و دوَل كشورهاى اسلامى در مقابل خداوند تعالى در مقابل عقل و وجدان ، تكليفى ندارند ؟ مردان فداكار فلسطين به دست عمال استعمار در

--> ( 1 ) - اشاره به فاجعهء كشتار فلسطينىها در سپتامبر سياه ( 1970 م . ) در اردن به دست شاه حسين .