السيد الخميني
449
صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )
پيام [ به ملت ، علما و روحانيون ايران ( تشريح ستمكاريهاى رژيم ) ] زمان : 20 شهريور 1351 / 2 شعبان 1392 « 1 » مكان : نجف موضوع : تشريح فجايع و ستمكاريهاى رژيم مناسبت : اعزام طلاب و روحانيون به سربازى مخاطب : ملت و علما و روحانيون ايران بسمه تعالى خدمت عموم ملت محترم ايران و خصوص حضرات روحانيون و فضلا و محصلين حوزههاى علميه - ايّدهماللَّه تعالى پس از سلام و تحيات وافره ؛ « 2 » گرفتاريهاى ملت محترم ايران و خصوص طبقهء جوان روحانى و دانشگاهى در چنگال رژيم غيرقانونى و سرسپردهء ايران موجب كمال تأسف است . سربازى بردن علما و روحانيون به جرم اظهار تأثر از رفتار غيرقانونى و غيرشرعى دستگاه جبار و ابراز تنفر از زجرها ، شكنجهها ، اعدامها ، تبعيدها و حبسهاى بدون مجوز قانونى و شرعى ، انتقامى است كه رژيم دستنشاندهء استعمار از اسلام و هواداران آن مىگيرد . شما بايد به سربازخانهها برويد ، مدارس دينى بايد هَتْك شود ، و حبس و تبعيد و اعدام به مجرد اتهام بايد واقع گردد تا راه براى اجانب چپ و راست و اذناب آنها از قبيل اسرائيل هر چه بيشتر باز شود . به اسم پرهياهو و جار و جنجال « انقلاب سفيد » ، كه در طليعهء آن قتل عام 15 خرداد واقع شد ، بايد ملت ايران عقب مانده ، و فرهنگ قرآن و اسلام مهجور ، و قوانين نقض شود و فساد و فحشا تا اعماق اين ماتمسرا كه اسمش ايران است كشيده شود تا استعمار نو با خيال راحت به چپاولگرى خود ادامه دهد ، و عمّال
--> ( 1 ) - در صحيفهء نور ( دورهء جديد ) ، ج 1 ، ص 332 و نهضت روحانيون ايران ، ج 6 ، ص 84 ، تاريخ پيام 20 مرداد 1351 درج شده است . ( 2 ) - درودهاى فراوان .