السيد الخميني

420

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

نامه [ به آقاى محمد هاشميان ( سوء استفاده برخى اشخاص از وجوه شرعيه ) ] زمان : 26 بهمن 1350 / 29 ذى الحجه 1391 مكان : نجف موضوع : سوء استفادهء برخى اشخاص از وجوه شرعى مخاطب : هاشميان ، محمد بسمه تعالى 29 شهر ذى الحجه 91 خدمت جناب مستطاب عماد الاعلام و حجت الاسلام آقاى هاشميان - دامت افاضاته مرقوم شريف و اصل ، و از مضمونش مطلع شدم . شكايت از مخالفت بعضى نموده بوديد ؛ معلوم است در هر امرى كه انسان كفيل آن است مشكلاتى وارد مىشود ، با اشخاص و اغراض مختلفه مواجه خواهد شد . انسان بايد مواظب اداى تكليف الهى باشد ، و از امور ديگر پس از اداى وظيفه باك نداشته باشد . خداوند تعالى اصلاح امور را بفرمايد . اشخاصى كه در وجوه شرعيه عمل به وظيفه و مقررات شرعيه نمىكنند ، پس از تذكر ، اگر . . . [ متنبه ] نشدند مرقوم داريد تا تكليف آنها را معلوم كنم . اشخاصى كه وجوه شرعيه را به عنوان اين جانب مىگيرند و به بهانهء اينكه دسترسى ندارند به اين جانب ، حيف و ميل مىكنند يا به اشخاص ديگر مىرسانند ، با آنكه اين جانب در قم و در تهران وكيل دارم و معروف هستند - از قبيل حجت الاسلام آقاى پسنديده اخوى اين جانب در قم و حجت الاسلام آقاى حاج سيد محمد صادق لواسانى در تهران و جنابعالى در رفسنجان - آنها را از كار خلاف نهى كنيد ، و اگر منتهى نشدند اجازهء اين جانب را پس بگيريد و بفرستيد ؛ و اگر ندادند مرقوم داريد تا تكليف آنها را معيّن كنم . از جنابعالى اميد دعاى خير دارم .