السيد الخميني

432

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

پيام [ به آقاى سيد مصطفى خمينى ( خانوادگى ) ] زمان : 23 آبان 1343 / 9 رجب 1384 مكان : تركيه ، بورسا موضوع : خدا بهترين حَكَم است ، به هيچ كس تشبّث نكنيد مخاطب : خمينى ، سيد مصطفى بسم اللَّه الرحمن الرحيم پنجشنبه نهم شهر رجب 84 نور چشم محترم ، مصطفى خمينى - ايّده اللَّه تعالى و اعزّه - من اكنون در بورساى تركيه به حمد اللَّه با سلامت زندگى مىكنم و حالم خوب است . نگران من نباشيد . آنچه مقدر است از جانب خداى تعالى جميل و مورد تشكر است . قبلًا تلگرافى كردم و كاغذى نوشتم . شما به وسيلهء سازمان « 1 » از سلامت خودتان مطلعم نماييد ، و در صورت موافقت آنها كتاب « مكاسب » و حواشى آن را با « وسيله » و « حاشيه » و « رسائل » را بفرستيد . اگر عباى زمستانى را هم بفرستيد با چند پيراهن و شلوار بد نيست . لازم به تذكر نيست كه بايد با مادر و متعلقين با كمال مهربانى و عطوفت رفتار نماييد ، مخصوصاً خدمت كنيد به مادر كه رضاى خداى تعالى در آن است . هواى اينجا از ايران بهتر است . در هر صورت براى من به هيچ وجه نگران نباشيد ، و راضى نيستم به هيچ وجه تشبث به هيچ كس نماييد . خداوند تبارك و تعالى حاكم است و نِعمَ الحَكَم . وصيت من همان است كه در وصيتنامه نوشتم . اثاث منزل ، همه مال مادر است . كتب هم مال شماست . براى من پس از فوت ، چند ( : ده ) سال روزه و دو - سه سال نماز استيجار نماييد . از خداوند تعالى توفيق شما و تأييدتان را خواستارم . روح اللَّه الموسوي الخمينى به همه متعلقين خصوصاً مادر سلام برسانيد . هيچ يك نگران من نباشيد . حالم خوب [ است ]

--> ( 1 ) - سازمان اطلاعات و امنيت كشور ( ساواك ) .