السيد الخميني
417
صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )
ايران در ازاى اين وام نفع بگيرند ! مع ذلك ، ايران خودش را فروخت براى اين دلارها ! ايرانْ استقلال ما را فروخت ؛ ما را جزء دوَل مستعمره حساب كرد ؛ ملت مسْلم ايران را پست تر از وحشيها در دنيا معرفى كرد ، در ازاى وام دويست ميليون كه سيصد ميليون دلار پس بدهند ! ما با اين مصيبت چه بكنيم ؟ روحانيون با اين مطالب چه بكنند ؟ به كجا پناه ببرند ؟ عرض خودشان را به چه مملكتى برسانند ؟ ساير ممالك خيال مىكنند كه ملت ايران است ؛ اين ملت ايران است كه اين قدر خودش را پست كرده است ؛ نمىدانند اين دولت ايران است ؛ اين مجلس ايران است . اين مجلسى است كه ارتباط به ملت ندارد ؛ اين مجلس ، مجلس سرنيزه است ! اين مجلس چه ارتباطى به ملت ايران دارد . ملت ايران به اينها رأى ندادند . علماى طراز اول ، مراجع - بسيارىشان - تحريم كردند انتخابات را ؛ ملت تبعيت كرد از اينها ، رأى نداد لكن زور سرنيزه اينها را آورد بر اين كرسى نشاند . توطئه قطع نفوذ روحانيون در يكى از كتابهاى تاريخى كه امسال به طبع رسيده است و به بچههاى ما تعليم مىشود اين است كه ، بعد از اينكه يك مسائل دروغى را نوشته است ، آخرش نوشته است كه معلوم شد كه قطع نفوذ روحانيت ، قطع نفوذ روحانيون ، در رفاه حال اين ملت مفيد است ! رفاه حال ملت به اين است كه روحانيون را از بين ببرند ! همين طور است . اگر نفوذ روحانيون باشد نمىگذارد اين ملتْ اسير انگليسْ يكوقت باشد ؛ اسير امريكا يكوقت باشد . اگر نفوذ روحانيين باشد نمىگذارد كه اسرائيل قبضه كند اقتصاد ايران را ! نمىگذارد كه كالاهاى اسرائيل در ايران بدون گمرك فروخته بشود ! اگر نفوذ روحانيين باشد نمىگذارد كه اينها سر خود يك همچو قرضهء بزرگى را به گردن ملت بگذارند . اگر نفوذ روحانيون باشد نمىگذارد اين هرج و مرجى كه در بيت المال هست بشود . اگر نفوذ روحانيين باشد نمىگذارد كه هر دولتى هر كارى مىخواهد انجام بدهد و لو صد در صد بر ضد ملت باشد . اگر نفوذ روحانيين باشد نمىگذارد كه مجلس به اين صورت مبتذل