السيد الخميني
411
صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )
من نمىدانم دستگاه جبار از قرآن كريم چه بدى ديده است ، از پناه به اسلام و قرآن چه ضررى برده است كه اين قدر پافشارى براى محو اسم آن مىكند . اگر پناه به قرآن و اسلام بياوريد ، اجنبى به خود اجازه نمىدهد كه از شما سند بردگى بگيرد ؛ اجازه نمىدهد كه مفاخر ملى و اسلامى شما پايمال شود . جدابودن ملت از هيأت حاكمه ، برخوردار نبودن آنها از پشتيبانى ملت ، اين مصيبتها را پيش مىآورد اكنون من اعلام مىكنم كه اين رأى ننگين مجلسين مخالف اسلام و قرآن است ، و قانونيت ندارد ؛ مخالف رأى ملت مسلمان است . وكلاى مجلسين وكيل ملت نيستند ؛ وكلاى سرنيزه هستند ! رأى آنها در برابر ملت و اسلام و قرآن هيچ ارزشى ندارد . و اگر اجنبيها بخواهند از اين رأى كثيف سوء استفاده كنند ، تكليف ملت تعيين خواهد شد دنيا بداند كه هر گرفتارىاى كه ملت ايران و ملل مسلمين دارند ، از اجانب است ؛ از امريكاست . ملل اسلام از اجانب عموماً و از امريكا خصوصاً متنفر است . بدبختى دوَل اسلامى از دخالت اجانب در مقدرات آنهاست . اجانبند كه مخازن پر قيمت زيرزمينى ما را به يغما برده و مىبرند . انگليس است كه ساليان دراز طلاى سياه ما را با بهاى ناچيز برده و مىبرد . اجانبند كه كشور عزيز ما را اشغال كرده و بدون مجوز از سه طرف به آن حمله كرده و سربازان ما را از پا در آوردند . ديروز ممالك اسلامى به چنگال انگليس و عمال آن مبتلا بودند ؛ امروز به چنگال امريكا و عمال آن . امريكاست كه از اسرائيل و هواداران آن پشتيبانى مىكند . امريكاست كه به اسرائيل قدرت مىدهد كه اعراب مسْلم را آواره كند . امريكاست كه وكلا را ، يا بيواسطه يا با واسطه ، بر ملت ايران تحميل مىكند . امريكاست كه اسلام و قرآن مجيد را به حال خود مضر مىداند ، و مىخواهد آنها را از جلو خود بردارد . امريكاست كه روحانيون را خار راه استعمار مىداند ، و بايد آنها را به حبس و زجر و اهانت بكشد . امريكاست كه به مجلس و دولت ايران فشار مىآورد كه چنين تصويبنامهء مفتضحى را كه تمام مفاخر اسلامى و ملى ما را پايمال مىكند ، تصويب و اجرا كنند . امريكاست كه با ملت اسلام معامله وحشيگرى و بدتر از آن مىنمايد بر ملت ايران است كه اين زنجيرها را پاره كنند . بر ارتش ايران است كه اجازه ندهند