السيد الخميني

400

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

اجازه نامه [ به آقاى سيد حسن ميرزايى ، در امور حسبيه و شرعيه ] « 1 » زمان : 20 مهر 1343 / 6 جمادى الثانى 1384 مكان : قم موضوع : اجازه در امور حسبيه و شرعيه مخاطب : ميرزايى ، سيد حسن بسم اللَّه الرحمن الرحيم الحمد للَّه رب العالمين ، و الصلاة و السلام على محمد و آله الطاهرين ، و لعنة اللَّه على اعدائهم اجمعين . و بعد ، جناب مستطاب سيد الاعلام و ثقة الاسلام آقاى حاج سيد حسن ميرزايى - دامت افاضاته - مجازند از طرف حقير در تصدى امور شرعيه و حسبيه كه تصدى آن در زمان غيبت حضرت ولى عصر - عجل اللَّه تعالى فرجه الشريف - از مختصات فقيه جامع الشرايط است « فله التصدي لما ذكر مع مراعاة الاحتياط » ؛ و نيز مجازند در اخذ سهمين مباركين و صرف آن در اعاشهء خودشان به نحو اقتصاد ، و چنانچه ما زادى داشت مجازند به مقدار ربع از ما زاد سهم مبارك امام - عليه السلام - و نصف از سهم سادات

--> ( 1 ) - [ شمارهء 142 - 20 - 18 / 6 / 1364 بسمه تعالى . محضر مبارك رهبر انقلاب اسلامى حضرت آيت اللَّه العظمى امام خمينى - روحى فداه . پس از سلام و تحيات وافره و آرزوى سلامتى و طول عمر براى آن امام عزيز به عرض مىرساند : حوزهء علميهء امام خمينى زرين شهر ، سال چهارم است كه با نظر شوراى عالى مديريت حوزهء علميهء قم مجدداً احيا شده و طلابى در اين حوزه به تحصيل اشتغال دارند و حقير با استفاده از اجازه‌اى كه از حضرت عالى دارم و رونوشت آن هم ضميمه است ، هزينهء آن را پرداخته‌ام ، ولى با بالا رفتن سطح معلومات و ازدياد طلاب و در نتيجه نياز بيشتر به مدرس و بالاخره بعض تعميرات مدرسه ، هزينهء بيشترى لازم است . اخيراً با بازديدى كه حضرت حجت الاسلام و المسلمين آقاى حاج آقا جلال طاهر شمس گلپايگانى عضو شوراى عالى مديريت حوزهء علميهء قم از اين حوزه نمودند و احتياجات را با ايشان در ميان گذاردم ، ايشان امر فرمودند كه اين عرض حال را به خدمت حضرت عالى بنويسم و تقاضاى بذل توجه بيشترى بنمايم - ادام اللَّه ظلكم . الاحقر سيد حسن ميرزايى - امام جمعه زرين شهر ] بسمه تعالى به ترتيبى كه نوشته‌ايد مجازيد نصف از سهمين مباركين را به مصرف فوق برسانيد . ان شاء اللَّه موفق باشيد . روح اللَّه الموسوي الخمينى